Thursday 19 May 2011

Simbah Asid

Kecoh skarang dengan kes simbah asid yang semakin teruk di sekitar KL. Lebih-lebih lagi bila si saspek ni menyasarkan kaum-kaum hawa yang ada diluar sana untuk disimbah asid.
Bila perkara macam ni berlaku, memang buat aku geram je dengan saspek ni. Dah bodoh sangat pergi simbah asid kat muka-muka mangsa yang tak bersalah. Kalau diikutkan statistik, semua mangsa yang disimbah tak ada kaitan pun dengan saspek. Pendek kata semuanya segala rawak. Siapa yang malang boleh terkena.
Mungkin si saspek ada sejarah hitam dengan wanita, tapi tak perlulah nak dendam kat semua wanita sampaikan macam ni sekalikan. Ingat lah tak semua wanita sama, ada yang baik dan ada yang jahat. Sama jugak macam lelaki.
Akhir sekali, aku harap kes ni cepat-cepat la selesai. Kasihan tengok kaum-kaum hawa yang terpaksa berjalan dalam keadaan ketakukan. Lagi satu, sebagai satu langkah peringatan, kalau kaum wanita berjalan sorang-sorang, bawa satu bekas air mineral k. In case terkena asid, boleh basuh cepat-cepat dengan air yang dibawa. Tapi harap tak terjadi lah kan. Amin.

No comments:

Post a Comment