Monday 15 August 2011

Pemain Bola Sepak Malaysia dilamar kelab luar negara

Assalamualaikum pembuka bicara..
Salam semua! pasti ramai yang dah tahu berita terbaru sukan bola sepak negara kan? Ada yang tak tahu ke? maklumat belum sampai kot ataupun korang memang tak minat bola haha...jom layan..
Safee Sali

Setelah perpindahannya ke pasukan Pelita Jaya, Indonesia tempoh hari, kini beliau dimaklumkan salah sebuah kelab di Jerman (Bundesliga) berminat untuk mendapatkan khidmat beliau selepas penilaian dibuat sewaktu Harimau Malaya menentang Singgapura tempoh hari. Namun tiada lagi sebarang pengesahan rasmi tentang perkara ini. Tapi aku memang harap sangat Safee Sali pergi. Kalau main di Bundesliga pasti lebih membanggakan rakyat Malaysia. Kita nantikan info selanjutnya. 


Syafiq Rahim
Kapten Harimau Malaya ini dijangka akan turut mengikut langkah Safee Sali untuk berhijrah ke Liga Indonesia musim depan. Persija Jakarta berminat untuk mengikat kontrak dengan Syafiq Rahim pada awal musim lagi, tapi tidak diteruskan kerana ada masalah yang tidak dapat dielakkan. Beliau dengan semangat menyatakan akan pergi sejurus tawaran keatas beliau dibuat. Tunggu info selanjutnya.


Amirul Hadi
Pemain lincah yang juga merupakan sayap Harimau Malaya ini juga dijangka akan ke Liga Indonesia pada awal musia depan. Persib Bandung merupakan pasukan yang berminat untuk  mengikat kontrak dengannya. Namun begitu, beliau juga didekati dengan salah sebuah kelab di Jepun. Apa-apa pun tiada sebarang pengesahan yang dibuat sehingga kini. Aku harap Amirul pergi Jepun, hehe biar je Syafiq bermain di Liga Indonesia. hehe


Badrol Bakhtiar
Khabar angin bertiup kencang menyatakan pemain Kedah ini akan ke EPL bersama kelab Wigan Athletic. Ini merupakan tawaran percubaan jangka masa pendek. Kelab Wigan melihat Badrol mempunyai keupayaan dalam mengawal bola. Sebelum ini Badrol pernah bersama Chelsea di Stamford Bridge untuk 2 minggu.
Wah, hebat betul Badrol ni, dalam diam bakal ke EPL.

No comments:

Post a Comment